Lekcja 2 „Mów do siebie językiem miłości”

Witaj Kobieto, życzę Ci przyjemnej lekcji.

Przy każdym elemencie lekcji dodałam orientacyjny czas, którego możesz potrzebować, aby w spokoju przez niego przejść. Oczywiście jest to indywidualna sprawa – określiłam to orientacyjnie, myśląc, że może to być pomocne w planowaniu. Wszystkiego, co dobre dla Ciebie. Kasia

Wprowadzenie (8 min)
20 wspierających zdań (5 min nagranie + 20-30 min na stworzenie swojej listy)

To lista 20 przykładowych zdań, które mogą okazać się dla Ciebie wspierające. Stosowane w różnych sytuacjach:

  • kiedy chcemy dodać sobie otuchy,
  • otworzyć się na swoje emocje,
  • przypomnieć sobie, że mamy prawo do…,
  • wnieść do życia więcej radości i ciekawości,
  • kiedy nam trudno po porażce,
  • kiedy sytuacja nas męczy i zdaje się nie mieć końca,
  • kiedy chcemy się docenić, przyjąć, zaakceptować
  • ….BYĆ DLA SIEBIE DOBRE w różnych życiowych sytuacjach….

Ściągnij listę na komputer. Być może zainspiruje cię ona do stworzenia własnej listy. Zdania przygotowane będą czekały i rwały się do użycia, kiedy ich naprawdę będziesz potrzebowała.

Jeśli ich nie przygotujesz łatwiej wpadniesz w standardowy nawyk.

Pamiętam kobietę, która po zrobieniu listy, przyklejała sobie poszczególne zdania w różnych częściach mieszkania…dzięki temu nie tylko oswajała się z nowym językiem, ale co więcej dawała często powód do radości współlokatorom:-)

Szukanie słów, które w nas „lądują”, brzmią naturalnie i możemy je do siebie powiedzieć odpowiednim tonem głosu, z nastawieniem, które jest prawdziwe, może być ciekawym elementem do odkrycia.

Zachęcam cię do szukania ich szczególnie wtedy, gdy masz konkretne sytuacje, w których potrzebujesz słów wsparcia, otuchy, akceptacji, chcesz się czuć przyjęta i rozumiana…Poszukaj słów, które będą dla Ciebie w trakcie takich doświadczeń „działać”.

Kluczowe ćwiczenie „Szukanie swoich słów” (6 min + 12 min)

UWAGA!!!! DO TEGO ĆWICZENIA BĘDZIESZ POTRZEBOWAŁA KARTKI I DŁUGOPISU.

Wprowadzenie – instrukcja

ĆWICZENIE

5 języków miłości – dodatkowa inspiracja (10 min + 20 min ćwiczenie)
Poranna medytacja (6 min)

Zachęcam cię, abyś potraktowała tę praktykę jako regularne, codzienne ćwiczenie do czasu pojawienia się kolejnej lekcji. Dodatkowo sprawdzaj jak działają dla Ciebie wspierające zdania, które stworzyłaś i masz na swojej liście. Za każdym razem w tym tygodniu kiedy pojawi się coś trudnego, lub będziesz potrzebowała dopingu, motywacji użyj swoich słów – zobacz czy coś zmieniają w Twoim doświadczeniu. Zmieniaj zdania wg upodobania – ważne, aby Tobie służyły.