NAJBLIŻSZE KURSY MINDFUL SELF-COMPASSION

Mindful Self-Compassion, Wrocław

Terminy: 2, 9, 16, 23, 30 listopada, 7, 14 i 21 grudnia 18.00-20.45

Dzień praktyki: 12 grudnia, 10.00-14.00

Miejsce:  Wolbromska, Wrocław

Prowadząca: Kasia Urbaniak

Cena: przy płatności do 30 września 800 zł, przy płatności po 30 września 950 zł

Miejsce gwarantuje wpłata zadatku 200zł. Zapisy i pełne wpłaty przyjmuję do 27 października. Liczba miejsc ograniczona.

Max liczba osób: 10

Mindful Self-Compassion, online

Terminy: 21, 28 października, 4, 18, 25 listopada, 2, 9, 16 grudnia, godz. 18.00-20.45

Dzień praktyki: 12 grudnia, 17.00-21.00

Miejsce: ONLINE, ZOOM

Prowadząca: Kasia Urbaniak

Cena:  przy płatności do 26 września 800 zł, przy płatności po 26 września 950 zł

Miejsce gwarantuje wpłata zadatku 200zł. Zapisy i pełne wpłaty przyjmuję do 16 października. Liczba miejsc ograniczona.

Max liczba osób: 14

Kurs jest dla osób, które chcą:

  • rozwijać wewnętrzną odporność w radzeniu sobie z codziennymi trudnościami,
  • odkrywać źródło mocy jaka płynie z samoakceptacji i poczucia własnej wartości,
  • w praktyczny sposób radzić sobie z wewnętrznym krytykiem,
  • poznawać i stosować praktyczne strategie radzenia sobie ze stresem, niepokojem, złością,
  • doświadczyć poczucia połączenia z ludźmi, w odróżnieniu od separacji i izolacji,
  • rozwijać motywację, której źródło jest w poczuciu bycia ważnym
  • mieć więcej jasności, co jest dla nas ważnymi wartościami w życiu i jak żyć bliżej nich na co dzień 
  • odkrywać odwagę do rozwoju osobistego i poznawania siebie.

BIORĄC UDZIAŁ W KURSIE OTRZYMUJESZ:

📍 8 spotkań trwających 2 godziny 45 min każde

📍4 godzinny „Dzień praktyki”.

📍 Indywidualną konsultację przed kursem i wsparcie prowadzącego i grupy w trakcie.

📍 3 nagrania medytacji na mp3: „Kojący oddech”, „Miłująca dobroć dla siebie”, „Dawanie i otrzymywanie współczucia”.

📍 Materiały w wersji elektronicznej lub drukowanej w zależności od formuły spotkań.

📍 Cotygodniowe maile podsumowujące spotkania wraz z inspiracją do codziennej praktyki.

Moment współczucia dla siebie może zmienić cały dzień. Wiele takich momentów może zmienić kierunek Twojego życia”

dr Chris Germer

 

Regularna praktyka Uważnego Współczucia dla Siebie pomaga żyć z większym spokojem, harmonią i zaangażowaniem.

Kurs Uważnego Współczucia dla Siebie (Mindful Self-Compassion/MSC) wg Kristin Neff i Chrisa Germera to proces rozwijania uważnego, pełnego akceptacji, wspierającego, czułego, kojącego podejścia do siebie, kiedy spotyka nas coś trudnego np. utrata pracy, konflikt, problemy z dzieckiem, strata lub sami siebie ranimy np. krytykując się, osądzając, dążąc do perfekcjonizmu, przekraczając swoje granice, nie biorąc pod uwagę swoich potrzeb.

Do tej pory w programie wzięło udział ponad 50 000 osób z całego świata.

Program MSC trwa 8 tygodni i został opracowany 10 lat temu przez dr Kristin Neff (pionierkę w badaniu współczucia do siebie) i dr Chrisa Germera (wykładowcę na Harvard Medical School, prowadzącego prywatną praktykę psychoterapii opartej o mindfulness/uważność i compassion/współczucie).

 

Wieloletnie badania wskazują, że osoby praktykujące samowspółczucie:
  • lepiej radzą sobie z codziennymi wyzwaniami i trudnościami jak np. rozwód, niepowodzenie,
  • lepiej radzą sobie z własnymi niedoskonałościami oraz trudnymi emocjami jak wstyd, złość, poczucie izolacji, nieadekwatności czy obniżony nastrój,
  • mniej obawiają się porażek oraz są bardziej zmotywowane do poprawy/rozwoju po niepowodzeniu,
  • bardziej angażują się w działania, które są dobre dla ich zdrowia (sport, zdrowe jedzenie, powstrzymywanie się od nałogów),
  • budują relacje, w których jest więcej troski okazywanej partnerowi/partnerce,
  • doświadczają emocjonalnego dobrostanu i redukują negatywne myślenie,
  • mają większą motywację działania i mniej ulegają prokrastynacji.

Co zawiera kurs?

✔️LEKCJA 1:  Uważne Współczucie dla Siebie.

🔳 Dowiesz się, co to jest współczucie dla siebie,

🔳 Poznasz inne osoby, które będą z Tobą brały udział w tej przygodzie, zaczniemy budować zaufanie,

🔳 Doświadczysz 3 prostych praktyk, dzięki którym zaprosisz więcej współczucia dla siebie na co dzień.

✔️ LEKCJA 2: Praktyka Uważności (mindfulness).

🔳 Dowiesz się, co to jest uważność (mindfulness),

🔳 Doświadczysz pracy z oporem na trudne emocje,

🔳 Doświadczysz pierwszej kluczowej medytacji „Kojący oddech”

 

✔️LEKCJA 3: Budzenie życzliwości i współczucia dla siebie.

🔳 Doświadczysz życzliwości i współczucia dla siebie i dla innych,

🔳 Będziesz szukać swoich słów życzliwości,

🔳 Poznasz medytację METTA.

✔️LEKCJA 4: Odkrywanie własnego współczującego głosu.

🔳 Poznasz 3 etapy rozwijania współczucia dla siebie,

🔳 Dogadasz się ze swoim wewnętrznym krytykiem,

🔳 Poznasz drugą kluczową medytację „Miłująca dobroć dla siebie”

✔️LEKCJA 5: Świadome, prawdziwe życie.

🔳 Doświadczysz głębokiego, współczującego słuchania,

🔳 Odkryjesz swoje wartości,

🔳 Poznasz koncepcję KINTSUGI jako sposobu podchodzenia do porażek, niepowodzeń.

🔳 Doświadczysz trzeciej kluczowej medytacji „Dawanie i otrzymywanie współczucia”. 

✔️ LEKCJA 6: Spotkanie z trudnymi emocjami.

🔳 Poznasz 5 etapów akceptacji emocji,

🔳 Doświadczysz 3 strategii podchodzenia do trudnych emocji,

🔳 Przyjrzysz się bliżej emocji wstydu.

 

✔️ LEKCJA 7: Relacje pełne wyzwań.

🔳 Poznasz 2 główne powody bólu w relacjach,

🔳 Doświadczysz współczującego sposobu radzenia sobie ze złością,

🔳 Poznasz praktykę, która pomoże ci utrzymać równowagę umysłu w trudnych relacjach.

 

✔️ LEKCJA 8: Szukanie równowagi. Współczucie każdego dnia.

🔳 Poznasz 3 sposoby pielęgnowania szczęścia w życiu,

🔳 Podsumujesz to, co wydarzyło się w ciągu 8 tygodni,

🔳 Poddasz refleksji co zostanie z Tobą po kursie i co chcesz włączyć do swojego życia.

 

✔️ Dzień praktyki.

Spotkamy się na 4 godziny i w całkowitym milczeniu będziemy praktykować wszystkie dotychczasowe medytacje poznane podczas kursu oraz kilka nowych.

✔️ Praktyka między spotkaniami.

To właśnie praktyka między spotkaniami powoduje, że współczucie staje się nawykiem i pierwszą odpowiedzią, kiedy jest nam źle. Dlatego będę cię zachęcała do regularnej praktyki w ciągu tych 8 tygodni. 

✔️ Wsparcie między spotkaniami.

Między spotkaniami, możesz się ze mną kontaktować, jeśli tak zdecydujesz. Zawsze z przyjemnością skonsultuję z Tobą to, czego doświadczasz i otrzymasz wsparcie, jakiego potrzebujesz.

Co powiedziały uczestniczki o kursie:

"Jestem mistrzem w uzasadnianiu, dlaczego teraz nie jest odpowiedni moment na .....- zatrzymaj się na chwilę i zastanów, czy wiesz, kiedy i czy w ogóle będzie lepszy? To jest moja historia...i wiem, że również wielu z Was. W ten sposób stałam się uczestnikiem kursu Mindful Self-Compassion i jest wdzięczna za ten czas i to doświadczenie. Kasia uświadomiła mi, że SAMA mogę dać sobie uważność, docenienie, wdzięczność, "poklepać się po ramieniu", przytulić jak najlepszy przyjaciel, zamiast czekać, aż zrobią to inni. Mam wybór jak żyję i jaki ślad chcę zostawić. TU i TERAZ - pozwól sobie CZUĆ - radość i smutek, euforię i rozczarowanie, zamiast trwonić czas na dociekania i "przetwarzania" po raz kolejny tego, co się wydarzyło. Masz wybór, jaką relację chcesz mieć z teraz przeżywaną trudną emocją - to przede wszystkim zabieram w dalszą drogę. Na kursie postawiłam sobie szereg ważnych, w tym trudnych pytań - nie na wszystkie znalazłam odpowiedzi tu i teraz, ale dałam im uważność, wiem, gdzie i jak mogę ich poszukać. Wiele rozwiązań jest na wyciągnięcie ręki. Kasiu, dziękuję, że wskazałaś mi tę drogę, dzieląc się również swoim doświadczeniem i pokazując tym samym, że łączą nas wszystkich te same emocje.
Karolina
Uczestniczka IV edycji kursu Mindful Self-Compassion
Możliwość spotkania ze sobą w tak życzliwej atmosferze była dla mnie niezwykle otwierająca. Każdy warsztat przypominał trochę powrót do domu, w którym czekał na mnie serdeczny przyjaciel. Poznane praktyki uświadomiły mi, że zamiast wymagać i krytykować warto próbować zauważać własne potrzeby, być dla siebie łagodną i wyrozumiałą. Bardzo cieszę się, że wdzięczność za drobne rzeczy stała się moim nowym nawykiem dnia codziennego. Czuję również, że bliżej mi do równowagi pomiędzy dawaniem i braniem co przed kursem było dla mnie dużą trudnością. Kasia daje dużą przestrzeń na dzielenie się swoimi doświadczeniami a klimat bezpieczeństwa sprawia, że relacje z innymi uczestniczkami są wspierające i siostrzane😊.
Gosia
Uczestniczka II edycji kursu Mindful Self-Compassion
Trening współczucia dla siebie był najlepszym prezentem, jaki sprawiłam sobie w tym roku. Ten kurs pozwolił mi być w gronie cudownych kobiet i poznawać siebie przez różne medytacje, praktyki i eksperymenty. Nauczyłam się jak zadbać o siebie, gdy jest mi źle i trudno. Odkryłam, że mogę natychmiast wesprzeć siebie, dzięki oddechowi, dotykowi i dobremu słowu. Dzięki praktykom nagranym na mp3 udało mi się wypracować nawyk regularnego sięgania po te narzędzia. Z całego serca polecam ten kurs każdemu, kto boryka się z problemami i ma dosyć czekania na wsparcie od innych.
Kasia Szafranowska
Uczestnika I edycji kursu
Trening bardzo zbliżył mnie do siebie, do takiej pierwotnej wersji mnie, ze wszelką gamą uczuć i otwartym umysłem. Nauczyłam się na siebie patrzeć łagodniej, odkryłam, że warto być dobrą dla samej siebie. Na co dzień mam teraz więcej troski dla siebie i jest mi łatwiej doświadczając trudności. To był bardzo dobry czas!
Iza
Uczestniczka I edycji kursu